Gelekt! Dit zijn de nieuwe BMW M3 en BMW M4
De dagen dat je enigszins onopvallend met je BMW M3 of BMW M4 naar de supermarkt kon, zijn voorbij. Zoals we al eerder zagen, hebben beide modellen de in het oog springende grille van de nieuwe BMW 4-serie gekregen. Is het mooi? Is het niet mooi? Zeg het maar.
Afgezien van de Theo en Thea-tanden is er verder weinig verrassends aan de BMW M3 en BMW M4. Ze hebben de gebruikelijke sportieve aankleding gekregen: dikke lichtmetalen wielen, vier uitlaatopeningen, een (optioneel?) koolstofvezel dak, en wat extra koelgaten hier en daar.
Zescilinder lijnmotor met maximaal 510 pk
Enige tijd geleden heeft BMW de officiële specificaties al vrijgegeven. Onder de motorkap van de M3 en M4 schuilt een nieuwe 3,0-liter zescilinder lijnmotor met twee turbo's, die in het standaardmodel een vermogen van 480 pk en 650 Nm koppel levert. De BMW M3 en BMW M4 Competition komen tot 510 pk bij een gelijkblijvend koppel.
Welke verzekering je ook kiest, met Univé ga je binnen 10 minuten voordelig en goed verzekerd de weg op.
Standaard met handbak en achterwielaandrijving
De 'reguliere' BMW M3 en BMW M4 zijn standaard uitgerust met een handgeschakelde zesbak. In de Competition-modellen monteert BMW een achttraps transmissie met dubbele koppeling. Beide versies hebben achterwielaandrijving. Later komen ze ook met 4WD op de markt.
Vorige generatie BMW M3 en BMW M4
De vorige BMW M4 (de M3 werd al een tijd niet meer geleverd) is sinds 2014 op de markt. Zijn 3,0-liter twinturbo zes-in-lijn levert 431 pk en 550 Nm en is gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak of automaat met dubbele koppeling. Twee jaar na de introductie kwam BMW met de M4 Competition, die tot 450 pk komt. Daarna volgden de M4 CS (460 pk) en M4 GTS (500 pk).
De zekerheid van Univé: uitstekende service en altijd een gunstige premie.