Kërsvërse Citroën ë-C4 is volledig ëlëktrisch

Kërsvërse Citroën ë-C4 is volledig ëlëktrisch

De nieuwe, elektrische Citroën ë-C4 - yep, die twee puntjes vonden de paarse broeken een goed idee - wordt in het persbericht consequent een hatchback genoemd. En toch zien we duidelijk suv-elementen in het design. Bij de ë-C4 blijft het niet, overigens. De Citroën C4 komt er ook gewoon met verbrandingsmotoren. 

Na het verscheiden van de vorige generatie in 2018 heeft Citroën het op C4-gebied rustig aan gedaan. Omdat de populariteit van het crossover- en suv-segment nog steeds stijgt, lag de prioriteit simpelweg bij de lancering van de C3 en C5 Aircross. Maar nu drukt Citroën de sportknop in en komen er in een keer twee varianten van de C4: een conventionele en elektrische.

Kërsvërse Citroën ë-C4 is volledig ëlëktrisch
Kërsvërse Citroën ë-C4 is volledig ëlëktrisch
Kërsvërse Citroën ë-C4 is volledig ëlëktrisch

Citroën Ami One Concept

Zoals gezegd, de derde generatie Citroën C4 heeft wat suv-elementen. Kijk maar eens naar de iets grotere rijhoogte en de dikke, donkere randen om de wielkasten en over de dorpel. Verder hebben de ontwerpers met een schuin oog naar de Citroën Ami One Concept en 19_19 Concept gekeken. Het bewijs daarvan is de v-vorm van de dagrijverlichting en koplampen.

Actie
De vernieuwde Volkswagen Golf
De vernieuwde Volkswagen Golf

Rij de vernieuwde Golf nu ook als plug-in hybride met 142 km* elektrisch bereik.
En dat voor een vriendenprijs!

Citroën C4 Coupé-trekjes

Aan de achterkant menen we trekjes van de Citroën C4 Coupé te herkennen. Dat driedeurs model (2004 - 2010) had een spoiler die de achterruit in tweeën splitste. Dat gebeurt bij de C4/ë-C4 weliswaar niet, maar het donkere vlak onder de spoilerrand geeft wel die illusie.

Minimalistisch interieur

Het interieur van de aankomende Citroën is fraai minimalistisch van opzet. De bestuurder kijkt uit over twee beeldschermen (een digitaal instrumentarium en een infotainmentdisplay), maar kan belangrijke functies, zoals de airco, gewoon met fysieke knoppen bedienen (waarvoor hulde, Citroën).

Kërsvërse Citroën ë-C4 is volledig ëlëktrisch
Kërsvërse Citroën ë-C4 is volledig ëlëktrisch
Kërsvërse Citroën ë-C4 is volledig ëlëktrisch

In de herfst op de markt

Over de aandrijflijn van de Citroën ë-C4 is nog niets bekend; de gewone C4 komt met een selectie benzine- en dieselmotoren op de markt. Citroën onthult meer details op 30 juni. Zowel de C4 als de ë-C4 staat al in de tweede helft van dit jaar bij de dealer. Al zal dat niet per 1 juli zijn natuurlijk, maar in de herfst. 

Tip
Geniet van je auto én bespaar geld
Geniet van je auto én bespaar geld

Welke verzekering je ook kiest, met Univé ga je binnen 10 minuten voordelig en goed verzekerd de weg op.

Remco Slump
Door Remco Slump

Voormalig redacteur van Auto Review. Liep in 2005 stage bij het autoblad dat hij als kind las en bleek best een potje te kunnen schrijven. Heeft dringend een hoger salaris nodig, aangezien youngtimers uit de 90s en 00’s akelig duur zijn geworden. Kwijlt zonder schaamte als er een BMW 850CSi langsrijdt. Lees meer »

Voor jou geselecteerd

Wekelijks autoplezier in je mailbox?

  • ✓ Mis geen belangrijk autonieuws
  • ✓ Exclusieve verhalen alleen voor jou
  • ✓ Speciale kortingen en acties