Ook de logo's van Audi, Mercedes en Volkswagen houden afstand

Ook de logo's van Audi, Mercedes en Volkswagen houden afstand

Wat zou het woord van 2020 worden? 'Social distancing' misschien? Want ook al is het geen Nederlandse term, we worden er dagelijks mee geconfronteerd. Anderhalve meter afstand houden, is moeilijk voor sommigen, maar het moet echt. Daarom geven Audi, Mercedes en Volkswagen het goede voorbeeld: door hun logo's afstand te laten houden.

Het is fascinerend hoe snel afstand houden een tweede natuur wordt. Als wij nu naar de televisie kijken en mensen in series handen zien schudden, dan schreeuwt onze innerlijke stem: "Neeeeeee!!!!!" Gisteren was de James Bond-film Skyfall op de buis, waarin 007 (Daniel Craig) bij een bevallige dame onder de douche kruipt. Dat konden we nog enigszins accepteren, want ze hadden vast desinfectiezeep bij de hand.

Mark Rutte is trots op ons

Daarvoor keken we massaal naar de persconferentie van premier Mark Rutte (7,5 miljoen kijkers), die blij was met het afgelopen weekend. Ondanks het mooie weer bleven Nederlanders veelal binnen, zei hij, wat een hele verbetering was ten opzichte van een week eerder, toen onder meer de stranden volliepen met mensen.

Actie
De vernieuwde Volkswagen ID.4
De vernieuwde Volkswagen ID.4

Ontdek onze krachtige, volledig elektrische SUV met een rijbereik tot 572* km.
En dat voor een vriendenprijs!

Ook de logo's van Audi, Mercedes en Volkswagen houden afstand
Ook de logo's van Audi, Mercedes en Volkswagen houden afstand

Vier ringen bij elkaar, dus boete

Het laat zien hoe lastig social distancing is. Daarom promoten inmiddels ook bedrijven het afstand houden. Audi, Mercedes en Volkswagen hebben op sociale media hun logo's aangepast. De Audi-ringen zijn uit elkaar gehaald, al staan ze nog wel met z'n vieren bij elkaar (400 euro boete, want dat mag niet). Bij Mercedes is de ster losgehaald van de ring en bij Volkswagen blijft de V weg bij de W.

Ook de logo's van Audi, Mercedes en Volkswagen houden afstand

Ook in Nederland

Niet alleen fabrikanten proberen op die manier het publiek bewust te maken van het belang van afstand houden. Ook ondernemingen in Nederland doen dat. Neem bijvoorbeeld James Autoservice, een onderhoudsketen met vestigingen in heel Nederland. Hun logo is misschien niet zo bekend als dat van Audi of Volkswagen, maar doet sinds enige tijd ook aan social distancing.

Tip
Verdien tot 10% korting met veilig rijgedrag
Verdien tot 10% korting met veilig rijgedrag

De zekerheid van Univé: uitstekende service en altijd een gunstige premie.

Remco Slump
Door Remco Slump

Voormalig redacteur van Auto Review. Liep in 2005 stage bij het autoblad dat hij als kind las en bleek best een potje te kunnen schrijven. Heeft dringend een hoger salaris nodig, aangezien youngtimers uit de 90s en 00’s akelig duur zijn geworden. Kwijlt zonder schaamte als er een BMW 850CSi langsrijdt. Lees meer »

Voor jou geselecteerd

Wekelijks autoplezier in je mailbox?

  • ✓ Mis geen belangrijk autonieuws
  • ✓ Exclusieve verhalen alleen voor jou
  • ✓ Speciale kortingen en acties