Ruf Rodeo Concept: De Porsche 911 Safari keert terug
Dit is geen Porsche 911, ook al ziet de Ruf Rodeo er wel zo uit. De stoere offroader staat op een door Ruf zelf ontwikkeld chassis en heeft een carrosserie van koolstofvezel. Hij is geïnspireerd op de 911 SC Safari, die eind jaren zeventig meedeed aan de East African Safari Rally.
De Ruf Rodeo is gebaseerd op de nieuwe Ruf CTR en SCR. Hij heeft hetzelfde koolstofvezel chassis en dezelfde zescilinder boxermotor aan boord. Die laatste is een ontwikkeling van Ruf en is er in twee varianten: atmosferisch (510 pk) of met twee turbo’s (700 pk). In de Rodeo drijft het blok alle vier wielen aan.
Aandacht voor detail
De ontwerpers van Ruf hebben veel aandacht besteed aan de details. Niet alleen staat de Rodeo hoger op zijn terreinbanden, ook heeft hij een bagagerek op het dak, een schep op de achtersteven en een bullbar op de neus, met daaromheen een touw. De stoelbekleding lijkt gebreid en op de middenconsole prijkt een knop waarmee je de koppelverdeling over de voor- en achteras instelt.
Ontdek onze krachtige, volledig elektrische SUV met een rijbereik tot 572* km.
En dat voor een vriendenprijs!
Prijs van 700.000 euro
Ruf laat in het midden of de Rodeo in productie gaat. De nieuwe SCR gaat dat wel. Hij deelt zijn technische basis met de CTR, maar moet het zonder twee turbo’s doen. Zijn 4,0-liter zescilinder produceert 510 pk en stuurt de aandrijfkrachten via een handgeschakelde zevenbak naar de achterwielen. De 1250 kilo wegende SCR kost ongeveer 700.000 euro.
Welke verzekering je ook kiest, met Univé ga je binnen 10 minuten voordelig en goed verzekerd de weg op.