Skoda Octavia RS iV: definitieve versie 'dikker' dan auto op spionagefoto’s
Skoda heeft het digitale doek van de Octavia RS iV getrokken. De definitieve versie ziet er stoerder uit dan de auto die we vorige week op de spionagefoto’s zagen. Dat is goed nieuws, want een Skoda met 245 pk mag er best ‘dik’ uitzien.
De Skoda Octavia RS iV heeft een prominente zwarte grille, grote luchtinlaten en een zwarte voorspoiler. De kleur zwart wordt ook gebruikt voor de raamlijsten, de spoilerlip op de achterklep en de diffusor tussen de twee glimmende uitlaatpijpen. De 19-inch wielen zijn aerodynamisch verantwoord – ze helpen de Octavia RS iV aan zijn elektrische actieradius van 60 kilometer.
Skoda Octavia RS plug-in hybride
Dit is het eerste RS-model van Skoda met een plug-in hybride aandrijflijn. Een 1,4-liter turbobenzinemotor bundelt zijn krachten met een elektromotor, waarna 245 paardenkrachten via een zestraps DSG-transmissie naar de voorwielen worden gestuurd. De laadpoort zit tussen het voorwiel en de bestuurdersdeur en dus niet in de grille, zoals bij de Skoda Superb iV (test) het geval is.
De zekerheid van Univé: uitstekende service en altijd een gunstige premie.
Het interieur is ook sportief aangekleed, met sportstoelen (bekleed met stof of nepleer), een dashboard met accenten van carbon(look) en kleurrijke stiksels. Op het sportstuur prijkt het RS-logo.
RS-stijlelement: rode strook op achterkant
Op de spionagefoto’s van de Octavia RS iV die vorige week verschenen, ontbrak één belangrijk stijlkenmerk van RS-modellen: de reflecterende rode strook op de achterkant. Het definitieve model heeft zo’n strook wél, hij zit boven de dubbele uitlaatpijpen. Eind goed, al goed.
Welke verzekering je ook kiest, met Univé ga je binnen 10 minuten voordelig en goed verzekerd de weg op.