De Porsche 911 Turbo S heeft een dikke kont

De Porsche 911 Turbo S heeft een dikke kont

En zo begint de bekende dans. Na de Porsche 911 Carrera’s volgt nu de 911 Turbo S, die over enige tijd gezelschap gaat krijgen van de GTS, GT3, GT3 RS, GT2 RS, noem maar op. Je vraagt je daarbij af hoever de pk-race nog gaat, want de 911 Turbo S heeft gewoon al 650 pk.

Daarmee maakt Porsche een flinke stap ten opzichte van de vorige 911 Turbo S, die uit dezelfde 3,8-liter zescilinder boxermotor een vermogen van 580 pk en 700 Nm koppel haalt. Het nieuwste model schopt het tot 650 pk en 800 Nm, dat door een achttraps automaat met dubbele koppeling naar alle vier wielen gaat. 

Van stilstand naar 200 km/h

Het resultaat is een sprint naar 100 km/h in 2,7 seconden en een top van 330 km/h. Ter vergelijking: de 911 Turbo S van de 991-generatie had 2,9 seconden nodig en hield het ook bij 330 km/h voor gezien. Gaan we in beide Porsches van stilstand naar 200 km/h, dan blijft de nieuwe zijn voorganger een seconde voor (8,9 tegenover 9,9 seconden).

Actie
De vernieuwde Volkswagen T-Roc
De vernieuwde Volkswagen T-Roc

Ontdek onze rijk uitgeruste en eigenzinnige SUV met o.a. multi-functioneel stuur.
En dat voor een vriendenprijs!

Ducktail met uitschuifbare spoiler

Op het eerste gezicht lijkt de 911 Turbo S – generatie 992 – breder dan de 911 Carrera. En dat klopt ook. Aan de voorkant is zijn carrosserie met 4,5 centimeter verbreed, op zijn heupen kreeg hij er 2,0 centimeter bij. Meteen in het oog springend is natuurlijk de achtervleugel van de 911 Turbo S: een ducktail met een uitschuifbare spoiler.

Bijna 300.000 euro

De Porsche 911 Turbo S is standaard uitgerust met een verlaagd adaptief sportonderstel, sportuitlaat met vier vierkante uitstroomopeningen en Sport Chrono Pack, met daarin onder meer een circuitapp. Hij staat voor en achter op respectievelijk 20-inch en 21-inch lichtmetalen wielen. Porsche brengt de 911 Turbo S in mei naar Nederland. De coupé kost 279.000 euro, de Cabriolet 294.100 euro.

Tip
Geniet van je auto én bespaar geld
Geniet van je auto én bespaar geld

Welke verzekering je ook kiest, met Univé ga je binnen 10 minuten voordelig en goed verzekerd de weg op.

De Porsche 911 Turbo S heeft een dikke kont
De Porsche 911 Turbo S heeft een dikke kont
De Porsche 911 Turbo S heeft een dikke kont
De Porsche 911 Turbo S heeft een dikke kont
De Porsche 911 Turbo S heeft een dikke kont
De Porsche 911 Turbo S heeft een dikke kont
De Porsche 911 Turbo S heeft een dikke kont
De Porsche 911 Turbo S heeft een dikke kont
De Porsche 911 Turbo S heeft een dikke kont
De Porsche 911 Turbo S heeft een dikke kont
De Porsche 911 Turbo S heeft een dikke kont
De Porsche 911 Turbo S heeft een dikke kont
De Porsche 911 Turbo S heeft een dikke kont
De Porsche 911 Turbo S heeft een dikke kont
De Porsche 911 Turbo S heeft een dikke kont
De Porsche 911 Turbo S heeft een dikke kont
De Porsche 911 Turbo S heeft een dikke kont
De Porsche 911 Turbo S heeft een dikke kont
De Porsche 911 Turbo S heeft een dikke kont
De Porsche 911 Turbo S heeft een dikke kont
De Porsche 911 Turbo S heeft een dikke kont
De Porsche 911 Turbo S heeft een dikke kont
De Porsche 911 Turbo S heeft een dikke kont
De Porsche 911 Turbo S heeft een dikke kont
De Porsche 911 Turbo S heeft een dikke kont
Redactie
Door Redactie

Voor jou geselecteerd

Wekelijks autoplezier in je mailbox?

  • ✓ Mis geen belangrijk autonieuws
  • ✓ Exclusieve verhalen alleen voor jou
  • ✓ Speciale kortingen en acties