Ferrari heeft rechten op naam Purosangue niet, klaagt liefdadigheidsstichting aan
Ferrari is een onsympathiek merk. Daar! We hebben het gezegd. En die observatie wordt weer eens versterkt door een rechtszaak die de Italiaanse fabrikant momenteel voert. Ferrari wil zijn eerste suv ‘Purosangue’ noemen, maar oeps … er is al liefdadigheidsorganisatie die zo heet. Dus wordt die door het bedrijf uit Maranello voor de rechter gesleept.
Purosangue betekent ‘volbloed’ of ‘puur bloed’. Ferrari wil de naam aan zijn aankomende suv geven, maar de Purosangue Foundation heeft het merkenrecht erop. Vette pech, zou je zeggen. Had Ferrari maar de beschikbaarheid van de naam moeten checken. Maar zo denkt de fabrikant er zelf uiteraard niet over.
Gezondheidschecks voor ouderen
De Purosangue Foundation is een non-profitorganisatie die tegen sportdoping strijdt. Ook financiert de stichting in Afrika hardlooptrainingen voor jongeren en gezondheidschecks voor oudere mensen. De naam ervan is vastgelegd voor gebruik op kleding en andere producten. Onder meer Adidas heeft sportschoenen voor de Purosangue Foundation gemaakt.
Bij Univé geniet je van een gunstige premie en uitstekende service bij ongeval of pech.
Stap naar de rechter
Ferrari zegt echter dat de stichting zijn naam in de afgelopen jaren niet voldoende heeft gebruikt. De Purosangue Foundation heeft naar eigen zeggen geprobeerd om een compromis te sluiten met de fabrikant, maar dat is niet gelukt. En nu is Ferrari naar de rechter gestapt. De zaak dient op 5 maart in Bologna.
Ferrari had research moeten doen
Max Monteforte, oprichter van de Purosangue Foundation, toont zich strijdvaardig. “Ik laat me niet intimideren”, zei hij tegen de Financial Times. "Waarom moeten wij afscheid nemen van onze identiteit? Ferrari had gewoon zijn research moeten doen." Monteforte’s advocaat heeft het over een “David versus Goliath-zaak” en noemde de beweringen van Ferrari onzin. “Er is genoeg bewijs van onze activiteiten in de afgelopen jaren.”
Welke verzekering je ook kiest, met Univé ga je binnen 10 minuten voordelig en goed verzekerd de weg op.