Poepoe! Chevrolet Tahoe en Suburban eindelijk van de starre achteras af
Volgens Chevrolet is de nieuwe Tahoe / Suburban uitgerust met de “modernste wielophanging in zijn segment”. Wat Amerikaanse grootspraak is voor: we zijn na tachtig jaar eindelijk van de starre achteras afgestapt.
Want inderdaad, dat is het grote nieuws. De Chevrolet Tahoe / Suburban maakt nog steeds gebruik van een separaat ladderchassis, maar heeft nu tenminste onafhankelijke achterwielophanging. Wat zijn grote concurrent Ford Expedition overigens al zestien jaar (!) heeft.
Dinosauriërs
Hoe dan ook, innovatie hoef je van Amerikaanse fabrikanten niet te verwachten, zeker niet als het op dit soort dinosauriërs aankomt. De Tahoe en Suburban zijn full-size suv’s en delen hun techniek met de Chevrolet Silverado, die derde staat in het pick-upklassement, achter de Ford F-150 en Ram 1500.
De zekerheid van Univé: uitstekende service en altijd een gunstige premie.
Bijna 6 meter
Het verschil tussen de Tahoe en Suburban zit hem vooral in de lengte. De eerste meet 5,35 meter, de tweede liefst 5,70 meter. Voor de Tahoe en Suburban zijn drie motoren beschikbaar: een zescilinder turbodiesel met 277 pk en 623 Nm en twee ouderwetse achtcilinders met twee kleppen per cilinder.
Cilinderuitschakeling
De grootste heeft een cilinderinhoud van 6,2 liter en produceert 420 pk en 623 Nm. Daaronder staat een 5,3-liter V8 met 355 pk en 519 Nm. Volgens Chevrolet beschikken ze over cilinderuitschakeling, waarbij maximaal zeven cilinders kunnen worden stilgelegd.
Bij Univé geniet je van een gunstige premie en uitstekende service bij ongeval of pech.