Zie hier: de allerlaatste Maserati GranTurismo!
Maserati verlost de GranTurismo uit zijn lijden. De grote sportcoupé kwam twaalf jaar geleden (!) op de markt en kon al een hele tijd niet meer opboksen tegen de concurrentie. Maserati neemt afscheid in stijl en lanceert deze bijzonder gekleurde GranTurismo Zéda.
Het is maar goed dat Fiat Chrysler Automobiles binnenkort samengaat met Groupe PSA (Citroën, DS, Opel en Peugeot), want het Italiaans-Amerikaanse concern heeft dringend nieuwe modellen nodig. Alfa Romeo, Fiat en Maserati staan er slecht voor, met verouderde auto’s die – de Fiat 500 en Panda uitgezonderd – niet best verkopen.
Pensioenleeftijd
Maserati had zijn hoop gevestigd op de Ghibli en Levante, maar ook die doen het niet zo goed als verwacht. De GranTurismo – waar wij nog steeds verliefd op zijn – hing er de laatste jaren maar een beetje bij. Het model is in 2017 nog een laatste keer opgefrist, maar dat kon niet verhullen dat de sportwagen al lang de pensioengerechte leeftijd had bereikt.
Bij Univé geniet je van een gunstige premie en uitstekende service bij ongeval of pech.
Helderblauw
De Zéda is de allerlaatste GranTurismo. Voor de gelegenheid heeft Maserati hem uitgevoerd in een bijzondere lak. Op de neus is de Zéda helderblauw, waarna de kleur overloopt in donkergrijs op de portieren en het dak en uiteindelijk in matgrijs op de achtersteven. De Maserati-fabriek waar de GranTurismo en GranCabrio werden gebouwd, wordt nu klaargemaakt voor zijn opvolger.
Maserati Alfieri
Sinds 2007 zijn er 28.805 GranTurismo’s en 11.715 GranCabrio’s gebouwd. Ze waren er met een 4,2-liter V8 met 405 pk of een 4,7-liter V8 met maximaal 460 pk. Volgend jaar presenteert Maserati een nieuwe sportwagen. Naar verluidt zal die een volledig elektrische aandrijflijn krijgen. Als naam zingt al jaren ‘Alfieri’ rond. Zo heette de concept car die Maserati in 2014 presenteerde.
Bij Univé geniet je van een gunstige premie en uitstekende service bij ongeval of pech.