BMW plaagt Mercedes-Benz met Halloween-grap
In Nederland komt het nauwelijks voor: merken die elkaar op de hak nemen of plaagstootjes uitdelen op sociale media. Aan de overkant van de oceaan is het daarentegen zowat routine. Zo had BMW of America het gemunt op grote concurrent Mercedes-Benz met een pesterige Halloween-tweet.
BMW postte een foto van een Mercedes-Benz C-Klasse onder een autopyjama in de vorm van een 3-Serie. “Nu kan iedere auto zich verkleden als zijn favoriete superheld”, stond erbij. Aangevuld met ‘fijne Halloween’-wensen van BMW aan Mercedes.
Eng kostuum
Gelukkig was het social media-team van het merk met de ster wakker, want minder dan een uur later kwam er een reactie. “Goeie, BMW. Dat is een ontzettend eng kostuum. Vooral die grille.” Waarmee Mercedes ongetwijfeld doelt op de steeds groter wordende nieren van de nieuwste BMW-modellen.
Rij de vernieuwde Golf nu ook als plug-in hybride met 142 km* elektrisch bereik.
En dat voor een vriendenprijs!
Stuivertje wisselen
Maar welk model verkoopt er eigenlijk beter in de VS? Het is stuivertje wisselen. Als we naar 2013 kijken, dan haalde de 3-Serie in dat jaar een record, met 93.544 verkochte auto’s. In 2018 was dat aantal gedaald naar liefst 44.578, vooral omdat de markt zat te wachten op de nieuwe 3-Serie.
Meer C-Klasses
De Mercedes C-Klasse zat de 3-Serie in 2013 op de hielen met precies 88.251 verkochte exemplaren. In de jaren daarna heeft het model de aantallen veel beter op peil weten te houden. Want vorig jaar was de C-Klasse goed voor 60.410 stuks.
Bij Univé geniet je van een gunstige premie en uitstekende service bij ongeval of pech.