Mercedes-AMG C 63 verliest zijn V8 en krijgt een vierpittertje
Ook bandenrookmachines moeten aan het milieu denken. Daarom ontneemt Mercedes-AMG de C 63 zijn twinturbo V8. In de volgende generatie komt een 2,0-liter turbomotor te liggen, die steun krijgt van een hybridesysteem.
De aankomende AMG C 63 maakt gebruik van de krachtbron uit de A 45, aldus het Britse Autocar. In die hete hatchback levert hij maximaal 421 pk en 500 Nm. Naar verwachting gaat hij met behulp van een 48-Volt mild hybrid-systeem echter over de 510 pk en 700 Nm van de huidige C 63 S heen. Het grote nadeel? De M177-achtcilinder van die laatste heeft zo'n epische soundtrack, dat het geluid uit de nieuwe C 63 alleen maar kan tegenvallen.
Lichter in de neus
De M139-vierpitter uit de A 45 zal ook zijn weg vinden naar de AMG C 43, GLC 43, GLC 43 Coupé, GLC 63 en GLC 63 Coupé. Het blok is bijna vijftig kilogram lichter dan de V8 die het vervangt en dat zal vast een positief invloed hebben op de rijeigenschappen van de toekomstige AMG's, aangezien er een stuk minder gewicht in de neus ligt. Op transmissiegebied kiest Mercedes-AMG wederom voor een negentraps automaat met koppelomvormer.
De zekerheid van Univé: uitstekende service en altijd een gunstige premie.