Ford Kuga PHEV mikt met prijs op Kia Niro Plug-In
Ford heeft de prijzen van de nieuwe Kuga bekendgemaakt. Of beter gezegd: de prijs van de Ford Kuga PHEV. Ford lijkt met zijn nieuwe stekkerhybride vooral te mikken op klanten die ook een Kia Niro Plug-In Hybrid overwegen.
Mocht je het gemist hebben; de Ford Kuga heeft een extreme make-over gehad. De nieuwe Ford Kuga is niet meer zo hoog en hoekig als het huidige model, maar doet nu meer denken aan een opgehoogde Ford Focus. De nieuwe Kuga staat minder hoog op de wielen dan voorheen, wat hem een iets dynamischer aanzicht geeft. Zijn lange motorkap en verlengde wielbasis doen op dit vlak ook een duit in het zakje. Hij sluit wat dat betreft prima aan op de huidige trend, die minder hoge en vlottere SUV's laat zien. Recente voorbeelden zijn de Mazda CX-30 en de Kia Xceed.
Kuga PHEV goedkoper dan Kia Niro Plug-In
Fords nieuwe SUV komt hier om te beginnen op de markt als Kuga PHEV. Een plug-in hybride dus. Een auto die in dit segment hoge ogen gooit, is de Kia Niro Plug-In Hybrid. Het is dan ook niet verrassend dat de Ford de prijs van de Kuga PHEV op die van de Niro Plug-In Hybrid heeft afgestemd. De Ford Kuga PHEV is per direct te bestellen vanaf 36.175 euro. Dat is exact 20 euro minder dan Kia voor de Niro met stekker vraagt. Toeval? Daar geloven wij niks van!
84 pk meer dan Kia Niro Plug-In
Voordeeltje van de Ford is dat-ie met zijn 225 pk de Niro Plug-in met maar liefst 84 pk overtroeft. De Kuga kan dan ook pochen met een flinke viercilinder motor. Hij heeft een inhoud van 2,5 liter en bundelt zijn krachten met een elektromotor en een 14,4 kWh-accupakket. Daarmee haalt de Kuga Plug-In Hybrid een volledig elektrische actieradius van 50 kilometer. Het brandstofverbruik ligt theoretisch op 1 op 83,3. Dat komt overeen met een CO2-uitstoot van 29 g/km. De accu van de Ford Kuga Plug-in Hybrid kan via een laadpaal met 230 volt in ongeveer vier uur worden opgeladen.
Bij Univé geniet je van een gunstige premie en uitstekende service bij ongeval of pech.
Kuga altijd in het juiste spoor
Voor de genoemde 36.175 euro krijg je de Kuga in Trend-uitvoering. Deze biedt een 8-inch touchscreen, navigatie, DAB+-radio, bluetooth met spraaksturing, en allerlei assistentiesystemen om je in het juiste spoor te houden. Een draadloze smartphonelader en parkeersensoren voor en achter zijn ook aan boord. De Kia Niro PHEV DynamicLine is nog iets completer dan de Ford Kuga PHEV Trend. Zo beschikt hij over een groter multimediascherm en klimaatregeling met twee temperatuurzones. Meer luxe in de Ford Kuga kan uiteraard ook: voor 38.595 heb je een Kuga PHEV Titanium, de ST Line (39.675) gaat daar nog overheen. Wat de superdeluxe Kuga PHEV Vignale gaat kosten, is nog onduidelijk.
Ford Kuga ook als 1.5 EcoBoost
Bestellen van de Ford Kuga PHEV kan nu al, maar je moet nog tot maart wachten voordat de auto geleverd wordt. Later wordt de Ford Kuga ook leverbaar met twee versies van de 1,5-liter EcoBoost-benzinemotor: met 120 of 150 pk. Om het verbruik te drukken, zijn deze driecilinder motoren uitgerust met cilinderuitschakeling.
Bij Univé geniet je van een gunstige premie en uitstekende service bij ongeval of pech.