Plug-in hydridetechniek maakt Bentley Bentayga 50.000 euro 'goedkoper'
De Bentayga Hybrid is de eerste Bentley met een stekker. Op papier stoot hij slechts 79 g/km CO2 uit en daar wordt de Nederlandse fiscus blij van. Doordat de Bentayga Hybrid een lage BPM-boete krijgt, is hij maar liefst 50.000 euro minder duur dan de Bentayga V8.
Bentley levert de Bentayga Hybrid hier vanaf 182.473 euro, terwijl de Bentayga V8 minimaal 234.573 euro kost. Dat verschil komt voor een groot deel op het conto van de BPM. De V8 krijgt straf voor zijn CO2-uitstoot van 260 g/km.
Volledig elektrische actieradius
De lage theoretische CO2-uitstoot van de Bentagya Hybrid (79 g/km) is het resultaat van het volledig elektrische bereik van de opper-suv. Volgens de WLTP-methode zou de Bentley 39 kilometer moeten kunnen rijden op zijn 17,3 kWh-batterij, die in 2,5 uur kan worden opgeladen.
Zescilinder en elektromotor
Voor de aandrijving van de Bentayga Hybrid zorgen een 3,0-liter V6 en een elektromotor. Samen zijn ze goed voor 449 pk en 700 Nm. De Bentley accelereert daarmee van stilstand naar 100 km/h in 5,5 seconden en haalt een topsnelheid van 254 km/h.
Rij de vernieuwde Golf nu ook als plug-in hybride met 142 km* elektrisch bereik.
En dat voor een vriendenprijs!
Volledig elektrische Bentley
Naar eigen zeggen is het Bentley menens met elektro-ondersteuning. Het Britse edelmerk wil in 2023 van al zijn modellen geëlektrificeerde versies op de markt hebben. Een volledig elektrische Bentley komt er vooralsnog niet.
De zekerheid van Univé: uitstekende service en altijd een gunstige premie.