Waarom hertekende Ian Callum 'zijn' Aston Martin Vanquish?
Sterontwerper Ian Callum werkt sinds drie maanden niet meer bij Jaguar Land Rover. Hij wilde voor zichzelf beginnen en dat heeft hij gedaan. Deze Aston Martin Vanquish 25 by Callum is zijn eerste project.
Althans, Callum werkt samen met de tuningfirma R-Reforged, dat vijfentwintig van deze Aston Martins gaat bouwen. Maar is het heiligschennis om aan een van de mooiste creaties van het Britse merk te komen? Misschien, maar Callum mag het. Hij tekende immers het origineel. Terugkijkend denkt hij dat het beter had gekund. Dus dat moet deze Vanquish 25 zijn.
Achterbank geschrapt
De aanpassingen aan het exterieur zijn subtiel. Weg zijn de kenmerkende ronde mistlampen van de originele Vanquish en daarvoor in de plaats kwamen een paar luchtlinlaten. Andere wijzigingen zijn de roostertjes op de motorkap, de achterlichten, kofferbakspoiler, uitlaten en diffuser. De nieuwe wielen zijn 20 inch groot. In het interieur valt op dat het achterbankje is geschrapt.
Ruim 600.000 euro
Voorin ligt nog steeds een 5,9-liter atmosferische V12. In de Vanquish en Vanquish S leverde die respectievelijk 467 en 528 pk. De heren en dames van R-Reforged hebben er nog 61 pk meer uit weten te peuteren, vooral een totaal van 589 pk. Het bedrijf regelt overigens een Vanquish voor je, als je die niet hebt. Dat zit bij de prijs van 550.000 pond (nu zo'n 617.000 euro) inbegrepen.
De zekerheid van Univé: uitstekende service en altijd een gunstige premie.