Actieradius elektrische Honda E valt een beetje tegen
De elektrische Honda E heeft een groot voordeel – hij ziet er fantastisch uit, zowel van binnen als van buiten – maar ook een groot nadeel. Zijn actieradius blijft namelijk ver achter bij die van de concurrentie.
Honda doet net alsof dat een bewuste keuze is geweest. Volgens het merk is 220 kilometer (WLTP) meer dan genoeg voor het dagelijkse woon-werkverkeer. En dat zal, maar onder meer de Urban EV Concept uit 2017, maar er nog steeds fantastisch uitziet.
En datzelfde geldt ook voor het interieur. Het dashboard oogt zowel modern als klassiek, met een mooie strook hout over de hele breedte en een hele rij aan schermen. Helemaal links en rechts zitten kleine schermpjes voor de beelden van de 'buitenspiegels', die met kleine cameraatjes werken.
Wij reden er al mee
Tot voor kort noemde Honda de E nog een prototype, maar het vrijwel ongewijzigde productiemodel staat volgende week gewoon op de IAA in Frankfurt. Wij konden begin juli al met de elektrische hatchback rijden. Lees hier onze bevindingen.
De zekerheid van Univé: uitstekende service en altijd een gunstige premie.