Zo'n McLaren 720S Spider is maar lafjes (vindt Novitec)
De McLaren 720 S Spider is ook maar een mak lammetje, met zijn 720 pk sterke twinturbo-V8 en topsnelheid van 325 km/h. En de ontwerpers hadden wel wat beter hun best kunnen doen. De Duitse tuner Novitec steekt er een stokje voor.
Ben jij een Rupsje Nooitgenoeg? Dan staat bij het Zuid-Duitse Novitec de koffie voor je klaar. Het bedrijf heeft een scala aan opwaarderingsmogelijkheden in het assortiment die eigenaren van een Ferrari, Rolls-Royce, Lamborghini, Maserati, Tesla of McLaren kunnen helpen bij het bevredigen in hun behoefte naar méér. Want zeg nou zelf: zo'n McLaren 720S Spider is ook maar gewoontjes …
Van 720 naar 806 pk
De Britse supersport-Spider liet naar de onbescheiden mening van Novitec nog volop ruimte voor verbetering. Te beginnen bij de motor: 720 pk, pfff … Uit de 3,8-liter twinturbo V8 van de McLaren valt best nog wel wat extra pep te halen. Novitec biedt drie upgrades aan. In de meest ultieme gradatie komt er 806 pk en een koppel van 878 Nm uit de motor. Kijk, dan gaat het tenminste ergens over! Wat de McLaren 720S Spider daarmee doet? Nou, bijvoorbeeld in 2,7 seconden naar de honderd blazen. En als je je rechterpoot stijf houdt, tikt de snelheidsmeter uiteindelijk 346 km/h aan. Best aardig toch? Om de wereld alvast van verre de stuipen op het lijf te jagen, heeft Novitec een uitlaatsysteem gebogen dat een angstaanjagend geluid ten gehore brengt.
Forged Carbon: stoerder dan de camouflagebroek van Rambo
Aan het uiterlijk van de McLaren 720S Spider viel ook nog wel wat te verbeteren, vonden ze bij Novitec. De tuningspecialist heeft daarom een spoilerkit ontwikkeld van zogenaamd 'forged carbon', waarbij de koolstofvezels zijn geperst in plaats van in lagen over elkaar gelegd. Dit resulteert in een opvallende structuur die nog het meest doet denken aan de camouflage-outfit van een marinier. Zelfs Rambo wordt er bang van! De voorspoiler die Novitec heeft ontwikkeld moet meer neerwaartse druk opbouwen dan de standaard bumper van de 720S Spider. Hetzelfde geldt voor de grote achtervleugel. De spiegelkappen, de dorpelstukken voor de monocoque en de panelen in de neus, rond de koplampen en op het achterdek zijn vooral bedoeld voor het uiterlijk vertoon. Sluitstuk van de Novitec-behandeling zijn de speciale 20- en 21-inch wielen onder de auto.
Welke verzekering je ook kiest, met Univé ga je binnen 10 minuten voordelig en goed verzekerd de weg op.