Volkswagen krijgt nieuw logo. Hoe anders kan het zijn?
Eerst wierp Volkswagen zijn volle gewicht in de strijd voor het bouwen van elektrische auto’s en volgende maand gaat het roer helemaal om. Tijdens de IAA in Frankfurt onthult het automerk een nieuwe huisstijl en een nieuw logo.
De timing is perfect, want in Frankfurt wordt de Volkswagen ID.3 in zijn definitieve vorm aan de wereld getoond en die elektrische auto is het begin van een nieuw tijdperk. Aldus Volkswagen.
Op de redactie van Autoreview.nl barst meteen een discussie los: hoe verander je het VW-logo?! Het is tenslotte al erg simpel en wereldberoemd. De ene redacteur denkt dat het verschil nihil zal zijn (net als bij Lotus), de ander prakkezeert hardop over een aaibaar logo zonder de scherpe punten van de V en de W. De derde vreest dat het embleem ver-Apple-iceerd wordt. We denken te weten wat hij bedoelt: strak en clean.
Design nieuw Volkswagen logo
Volkswagen weet zelf het best hoe het nieuwe logo eruitziet. Namelijk "moderner, strakker en eenvoudiger". "Het logo wordt teruggebracht tot zijn essentie en is plat en tweedimensionaal." Het merk hamert erop dat het nieuwe logo "erg goed tot zijn recht komt in digitale media". Dat zijn wij.
Ontdek de verrassend ruime ID.3 met sportief design en een rijbereik tot 595* km.
En dat voor een vriendenprijs!
Geluidlogo en nieuwe stem
Behalve een nieuw logo en een verjongde huisstijl, krijgt het Duitse automerk zijn eigen geluid. Een geluidlogo. Maakt de ID.3 dat geluid? Een nieuwe vrouwenstem is voortaan de Volkswagen-stem. We verwachten dat we haar horen tijdens de onthulling van het nieuwe logo tijdens de Frankfurt Motor Show die op 12 september begint.
De zekerheid van Univé: uitstekende service en altijd een gunstige premie.