Stel je favoriete Polestar 1 samen: vanaf 162.000 euro
Een Europesse luxemerk uit China. Het klinkt gek, maar Volvo doet het met Polestar. Inmiddels staat de configurator voor de Polestar 1 online, maar er is geen sprake van Chinese AliBaba-prijsjes.
Tjonge, 162.000 euro voor een Chinese auto. Dat klinkt als lichtelijk overpriced, ook al bestaat 2500 euro dan ook uit niet te vermijden registratiekosten. Maar zo Chinees is de Polestar 1 niet. Want kijk je naar de vormgeving van in- en exterieur, dan heeft de auto niets Aziatisch. Het is een en al Volvo wat de klok slaat. De vorm van de achterlichten herkennen we van de Volvo's S60 en S90, de Scandinavische dondergod Thor heeft ook hier zijn hamer uitgeleend aan het koplampdesign en het dashboard zou in geen enkele nieuwe Volvo misstaan.
600 pk voor Polestar 1
Maar dan nog, zou je zeggen. Ruim anderhalve ton voor een Chinese coupé met Volvo-genen. Dat is een hoop geld. Misschien dat de specificaties je dan over de streep kunnen trekken. Dankzij een hybride aandrijflijn met een geblazen 2,0-liter benzinemotor en twee elektromotoren op de achteras brengt de Polestar 600 pk op de been. Alsof je een briefje van duizend in een Chinees gelukskoekje vindt! Over duizend gesproken: dat is de waarde in newtonmeters van het maximumkoppel. Ook niet verkeerd. Alleen vragen we ons wel af of de topsnelheid van dit Zweeds-Chinese pk-monster ook op 180 km/h is begrensd ...
Wil je kijken of de Polestar 1 in standaardtrim aan jouw wensen voldoet? Dan moet je de configurator zelf uitproberen. Wij gokken dat je de 170 mille al snel passeert. Maar zelfs als je dat geld contant in je zak hebt, ben je bij geen enkele dealer welkom. Bestellen kan namelijk alleen online. Een beetje à la Tesla dus.
Welke verzekering je ook kiest, met Univé ga je binnen 10 minuten voordelig en goed verzekerd de weg op.