Hyundai i30 N Line: wel de looks, niet de power
De letter N staat bij Hyundai symbool voor stoer en sportief. Zo is de i30 N een hot hatch die je kunt vergelijken met de Volkswagen Golf GTI. De i30 N-line daarentegen, is de stoer ógende broer van de gewone i30. Gelukkig is-ie ook een flink stuk goedkoper.
Met een 250 of zelfs 275 pk sterke Hyundai i30 N lach je je ballen uit je broek, maar jij niet alleen. De minister van Financiën is er ook blij mee, want hij steekt een flink bedrag aan bpm in zijn zak. Hierdoor ben je voor een i30 N minimaal 48.595 euro kwijt.
Als je sportief voor de dag willen komen, maar niet zit te wachten op dik 250 pk vermogen en het bijbehorende prijskaartje, dan kan de Hyundai-dealer je aan een i30 N Line helpen.
Hyundai i30 N Line met 140 pk
Onder de motorkap mag dan een bescheiden 1,4-liter turbobenzinemotor liggen, maar dat heeft geen mens in de gaten. Wat Jan en alleman wél ziet, is het 18-inch lichtmetaal, de sportieve bumpers met een grille van zwart gaas en de koplampunits met zwarte accenten. Dat je achter het stuur van de Hyundai i30 N-line geneigd bent om de Renault Mégane R.S. naast je uit te dagen, komt niet alleen doordat je op een sportstoel zit. Want je hebt tevens een uitnodigend sportstuur voor je neus, je stampt met je voeten op pedalen in alu-look en met je rechterhand beroer je een sportieve N-pookknop.
Ontdek onze krachtige, volledig elektrische SUV met een rijbereik tot 572* km.
En dat voor een vriendenprijs!
Wanneer blijkt dat je bij de stoplichtsprint iets te hoog hebt ingezet, kun je jezelf troosten met de standaard aanwezige luxe. Zoals de regensensor, de automatisch dimmende binnenspiegel, de inductielader voor je smartphone en keyless entry.
Bijna 20 mille goedkoper dan de real deal
En toch ben je met een vanafprijs van 29.995 euro voor de i30 Hatchback N Line bijna 20 mille goedkoper uit dan de eigenaar van een echte i30 N. Tenminste, als je bereid bent zelf de pook ter hand te nemen. Als je je linkerbeen liever rust gunt en beide handen aan het stuur wilt houden, dan dien je 32.995 euro neer te tellen voor de versie met automaat. Voor de coupéachtige i30 Fastback N Line moet je minimaal 30.995 euro uit je spaarvarken peuteren. Verruil je de handbak voor de automatische transmissie, dan moet je daar drie mille bij optellen.
Welke verzekering je ook kiest, met Univé ga je binnen 10 minuten voordelig en goed verzekerd de weg op.