Bugatti Baby II kost honderd keer minder dan een Chiron
De 'goedkoopste' Bugatti is de ruim 3 miljoen euro kostende Chiron. Het Frans-Duitse luxemerk introduceert echter een nieuwe instapper: de 30.000 euro kostende Baby II.
Dat vraagt om uitleg. In de jaren twintig van de vorige eeuw was de Bugatti Type 35 ongehoord succesvol in de racerij, met zo'n tweeduizend gewonnen wedstrijden. Ettore Bugatti besloot in 1926 een kleinere, elektrische versie (schaal: 1 op 2) te maken voor de vierde verjaardag van zijn zoontje Roland. Het was de bedoeling om slechts één autootje te bouwen, maar het publiek reageerde zo positief dat er tussen 1927 en 1936 uiteindelijk zo'n vijfhonderd exemplaren van de Bugatti Baby werden geproduceerd.
Elektrische aandrijflijn
Ter gelegenheid van de 110de verjaardag van Bugatti herintroduceert het merk het wagentje. Dit is de Bugatti Baby II, waarvan eveneens vijfhonderd stuks worden gemaakt. Hij is iets groter dan de originele Baby en heeft wederom een elektrische aandrijflijn. De Baby II heeft een lithium-ion batterij, een sperdifferentieel en zelfs regeneratieve remmen. Er is een 1 kW kindermodus (top van 20 km/h) en een 4 kW modus voor volwassenen (45 km/h). Een optionele Speed Key brengt het vermogen naar 10 kW en deactiveert de snelheidsbegrenzer.
Bij Univé geniet je van een gunstige premie en uitstekende service bij ongeval of pech.