Rolls-Royce Cullinan is niet aan te slepen
Het maakt niet uit hoe duur een SUV is, want hij verkoopt toch wel. Die conclusie valt gerust te trekken nu blijkt dat Rolls-Royce de vraag naar de Cullinan maar net kan bijbenen.
Rolls-Royce is niet vies van een beetje megalomanie. Maar zelfs het Britse prestigemerk had vooraf niet durven dromen dat er zoveel vraag zou zijn naar zijn nieuwe SUV, de Cullinan. Anders had de kolos inmiddels wel in z'n tweede of derde generatie gezeten.
Extra personeel
De fabriek moet overuren draaien om het aantal orders aan te kunnen. Ook is het personeelsbestand dankzij de Cullinan al met 10% vergroot. Er werken nu meer dan 2.000 mensen bij Rolls-Royce. En nog steeds lopen de wachttijden op. Wie nu dik vier ton dropt voor een Cullinan dropt, kan pas aan het einde van de zomer rijden – al hebben we altijd gedacht dat zo'n levertijd heel gebruikelijk was bij Rolls-Royce.
Jong(er) en vrouw
Meer dan de helft van de Cullinan's wordt verkocht aan klanten die nieuw zijn voor het merk. Bovendien is het koperspubliek wat jonger en vrouwelijker dan doorgaans het geval is bij het merk. Het gevolg is dat op sommige markten een van de drie verkochte Rolls-Royces een Cullinan is. De rest is verdeeld onder de overige vier modellen (Dawn, Wraith, Ghost en Phantom). Saillant detail: de traditionele Rolls-klanten zijn nogal verdeeld omtrent de groteske SUV. De ene helft haalt er zijn neus voor op, de andere helft bestelt er eentje, puur voor erbij.
Welke verzekering je ook kiest, met Univé ga je binnen 10 minuten voordelig en goed verzekerd de weg op.