Efficiëntere diesels en nieuwe snufjes voor Range Rover (Sport)
Land Rover blijft de Range Rover (Sport) verbeteren. Zo presenteert het nu een stel efficiëntere zescilinder-diesels en zijn de beide luxe-SUV's weer wat bekwamer in het terrein dankzij een nieuw systeem. Ook is er voortaan een head-up display als optie.
De SDV6-diesel in de Range Rover Sport gebruikt dezelfde efficiency verhogende technologieën als de TDV6, maar dan met zijn twee turbo’s. Hierdoor neemt het vermogen met 14 pk en maar liefst 100 Nm toe tot 700 Nm. Desondanks daalt het verbruik met 7% tot 7,0 l/100 km. Zijn uitstoot neemt af naar 185 g/km.
All-Terrain Progress Control
Een nieuw systeem is het All-Terrain Progress Control (ATPC) dat leverbaar is op alle uitvoeringen, behalve de hybride. De werking van het systeem is als volgt: de bestuurder geeft simpelweg de gewenste rijsnelheid in en het systeem regelt hierna alle instellingen van de auto en past deze indien nodig aan zodat er continu maximale grip is. Dit is vooral handig bij steile hellingen, in ruig terrein en een glad wegdek. ATPC doet zijn werk wanneer er vooruit wordt gereden, maar ook als je achteruit rijdt. Dit is bij snelheden tussen 2 en 30 km/h.
Head-Up Display
Tot slot is een head-up display voortaan optioneel te verkrijgen. Deze weergeeft de door de bestuurder geselecteerde informatie op de voorruit. Dit kan verschillen van navigatie, snelheid, cruise control tot de Traffic Sign Recognition. Zo is alles in één oogopslag binnen bereik voor een veiligere rit.
Tip
Geniet van je auto én bespaar geld
Welke verzekering je ook kiest, met Univé ga je binnen 10 minuten voordelig en goed verzekerd de weg op.