Ook de Mercedes-AMG E 63 4Matic+ kijkt nu sip
Wat maken we het onszelf toch ieder keer weer moeilijk. Eigenlijk zouden we gewoon moeten typen: 'De Mercedes-AMG E 63 heeft een ander smoelwerk gekregen. Kijk voor de specificaties in dit oude nieuwsbericht.' Want onderhuids veranderde er zo goed als niets.
Collega Gert schreef het al in zijn nieuwsbericht over de gefacelifte Mercedes-Benz E-Klasse: "Het eerste dat opvalt aan de gewijzigde E-klasse is de 'omgekeerde' grille. Voorheen zat de breedste zijde bovenaan, terwijl hij nu aan de onderkant zit." En dat is bij de E 63 niet anders. Hij kijkt verdrietig. Een beetje als een goudvis die net de jankfilm The Notebook heeft gekeken.
Verticale spijlen
Verschillen met de reguliere E-Klasses zijn er uiteraard. De AMG-versie heeft een grille met verticale spijlen, terwijl de andere E's één horizontale streep en een hele zwerm puntjes in het luchtrooster hebben. En ook als de E 63 je inhaalt, zul je hem meteen herkennen: aan zijn vier uitlaatmonden en zijn kenmerkende V8-brul.
De zekerheid van Univé: uitstekende service en altijd een gunstige premie.
Maximaal 612 pk
Kenmerkend en precies hetzelfde als bij de 'oude' E 63. Want de technici van Mercedes-AMG hebben hun handen niet vuil gemaakt aan de motor. In het vooronder ligt namelijk nog steeds een 571 pk en 750 Nm sterke 4,0-liter twinturbo V8. Althans, als je de 'gewone' E 63 bestelt. De E 63 S heeft dezelfde krachtbron, maar dan met 612 pk en 850 Nm.
Top van 300 km/h
Beide brul-E's zijn standaard uitgerust met een negentraps automaat en vierwielaandrijving. De sedanversie van de E 63 sprint in 3,5 seconden naar 100 km/h. Met een S op de kont snoept hij daar nog 0,1 seconde vanaf. De topsnelheid van alle S-loze E 63's is keurig op 250 km/h begrensd. Als je het AMG Driver's Package bestelt, mag je net zo hard als de E 63 S: 300 km/h.
De zekerheid van Univé: uitstekende service en altijd een gunstige premie.